SELECT har tillhandahållit den officiella ligabollen för Allsvenskan och Superettan sedan säsongen 2017. I samband med Nätverksarenan fanns SELECT:s vd Peter Knap på plats och berättade om företagets och bollens historia samt om det samhällsengagemang som SELECT har.
– Den marknadsposition i Sverige och den marknadsföring som det innebär har gjort oss mycket gott, säger Peter Knap, CEO på SELECT Group.
Det tog fyra år av samtal innan det 2017 blev officiellt att SELECT skulle bli den första officiella ligabollen för Allsvenskan och Superettan och det är både SELECT och spelarna i Allsvenskan och Superettan glada för.
– Vi upplever att generellt så gillar spelarna vår boll och kvalitén på bollen väldigt mycket. Det är vi hemskt glada för.
Det är inte första gången som SELECT är med på Nätverksarenan men det är första gången som Peter Knap medverkar. Han är mycket nöjd över dagarna i Amsterdam.
– Det har varit jättebra. Man pratar mycket med andra som har en relation till Allsvenskan och Superettan och man möter andra som är intresserade av ligorna. Det är en bra tillgänglighet och bra möten som uppstår i det.
– Jag följer gärna med på fler Nätverksarenor, avslutar Peter Knap.