Unibet och deras byrå Passion Lab vinner med sin Hemmakänsla det Gyllene hjulet för årets bästa sportsponsring 2021. Priset delades ut på en gala där Sveriges bästa sponsring och events från 2021 utsågs.
– Stort grattis Unibet! Det är fantastiskt roligt att vår huvudpartner vinner branschens mest prestigefyllda utmärkelse! VI är också stolta och glada att Allsvenskan och Superettan kan erbjuda så mycket möjligheter för våra partners, säger Calle Stjerna, varumärkeschef på Svensk Elitfotboll.
Genom HEMMAKÄNSLA ville Unibet aktivera sitt nya sponsorskap av Allsvenskan och Superettan genom att skildra den nerv och hjärta som finns i klubbarnas, spelarnas och supportrarnas liv. Med skräddarsydda sponsorbudskap, anpassade färger och unika ytor var Unibet närvarande på lokal nivå från start. Genom initiativ, projekt, aktiviteter och kommunikation har Unibet nått ut till de 32 klubbarna, dit supportrarnas blickar riktas, och på endast två år vunnit supportrarnas gillande.