Allsvenskan och Superettan kommer från och med den här säsongen att sändas på Dplay. Discovery passade på att medverka på nätverksarenan för att bland annat träffa och lära känna klubbarna och ligornas andra partners.
– Det har varit väldigt bra föreläsningar, väldigt intressant, säger Jessica Linnman, Commercial manager på Discovery.
Jessica Linnman var en av totalt tre personer från Discovery som medverkade på Nätverksarenan i Milano.
Berätta om dina intryck av Nätverksarenan
– Det har varit väldigt bra föreläsningar, väldigt intressant. Jag tycker också att det är väldigt god stämning, alla pratar med alla och är verkligen intresserade av att skapa kontakt.
Har det motsvarat dina förväntningar?
– Jag vet inte, jag hade inga förväntningar. Jag har varit på såna här nätverksträffar med fotbollförbundet och så där, men dom har nog varit lite mer fria. Jag tycker att det är bra med fria men jag gillar det här konceptet också.
Ni är nya i elitfotbollsfamiljen, hur känns det att komma in som rättighetsinnehavare?
– Det är jättekul, det har varit en lång väntan för vi har ju vetat om det ganska länge. Och det är mycket jobb. Det är spännande, det är roligt, det är förväntansfullt och otroligt mycket jobb. Och sedan tänker jag också att det är sex år, så det här är bara början.
Känns det värdefullt av den anledningen att få komma hit och träffa klubbarna och partners på samma gång?
– Helt klart. Det är jätteviktigt att skapa dom här kontakterna på alla plan. Vi försöker vara med på så många tillfällen som möjligt för att lära känna så många som möjligt. Och det är viktigt för oss att få feedback och veta vad vi bra, vad gör vi dåligt, vad behöver bli bättre, så vi kan utveckla oss.
Discovery sänder hela säsongen av Allsvenskan och Superettan 2020 på Dplay.