Huvudpartner och Presenting Partner:
Unibet är från den 1 januari 2020 och i tolv år framåt Huvudpartner till Svensk Elitfotboll, Allsvenskan, Superettan och de 32 klubbarna. Ett samarbete och engagemang som kommer vara både långsiktigt, ambitiöst, hållbart och utvecklande. Som Huvudpartner kommer Unibet att bidra till en positiv fotbollsutveckling och upplevelse på både klubb- och liganivå. Både genom ökade resurser, men också genom olika satsningar.
Unibet och Svensk Elitfotboll lanserar tillsammans Unicoach, en långsiktig och gemensam satsning för att utveckla framtidens svenska fotboll tillsammans med 32 klubbars akademier. Genom ökade resurser, utbildning och ledarskap kommer vi tillsammans skapa förutsättningar för en fortsatt positiv utveckling för svensk fotbolls framtid.
För Unibet har det alltid varit självklart att en långsiktigt hållbar affärsmodell bygger på ansvar, regelefterlevnad och tillit. Så även i samarbetet med Svensk Elitfotboll. Unibet och SEF kommer tillsammans arbeta för player integrity, spelansvar och anti-matchfixing.
Unibet lanserar Hemmaklubben. En satsning på totalt 30 miljoner kronor, där supporters har en unik möjlighet att bidra med ökade resurser till sitt favoritlag, genom att välja sin hemmaklubb.
Unibet kommer genom dedicerade satsningar tillsammans med Svensk Elitfotboll möjliggöra olika prioriterade utvecklingsprojekt för den svenska fotbollsfamiljen och de 32 klubbarna. Från den digitala upplevelsen i Livekanalen till ökade resurser för det gemensamma CSR-arbetet från liga och klubb.
Unibet kommer vara en aktiv partner som bidrar till hela fotbollsupplevelsen. Från liga, klubbar och spelare till supporters och samhället i stort.
Från och med 1 april 2021 är Unibet också Presenting Partner till Allsvenskan.
–––
Mediapartner:
Warner Bros. Discovery är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och når över tre miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier, på 50 olika språk.
Warner Bros. Discovery Sweden omfattar i Sverige tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery och Animal Planet HD. Discovery Networks Sweden har en veckoräckvidd på drygt 4,2 miljoner tittare linjärt och Max är med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka en av Sveriges största onlineplattformar. Eurosport är Warner Bros. Discovery övergripande varumärke för sportinnehåll linjärt och på onlineplattformen Eurosport Player. I Sverige har Eurosport bland annat de exklusiva rättigheterna för OS 2018-2024 samt Allsvenskan 2020-2025.
–––
Officiell partner:
MG har varit före sin tid ända sedan starten i Morris Garages 1924 och nu kan en ny generation uppleva det ikoniska varumärket. Omdesignad, modern och redo för framtiden. MG bidrar till elektrifieringen av den svenska marknaden genom att göra elektrisk körning tillgängligt för alla. Fokus ligger på säkerhet, prisvärdhet och funktionalitet. Alla MG levereras med upp till sju års nybilsgaranti samt vägassistans.
Från och med 2023 kommer MG Sverige att vara officiell bilpartner till Svensk Elitfotboll. Avtalet är inledningsvis tre år och sträcker sig från den 1 januari 2023 till och med 2025.
–––
Officiella Leverantörer:
New Wave Profile är en kedja med cirka 70 återförsäljare i Sverige och ytterligare 90 i övriga Norden som består av fristående professionella företag inom profilmedia. Company Line ger bästa tänkbara service genom såväl professionalitet som en bred palett av tjänster. Company Line skapar profilering som människor känner sig bekväma med i sina professionella roller. Company Line är sedan vintern 2019 Officiell leverantör till ligorna Allsvenskan och Superettan.
Med en lång och händelserik historia bakom sig betraktas SELECT som en av världens ledande tillverkare av handsydda bollar. Den innovativa danska företaget producerar ungefär tre miljoner bollar per år och är representerad i många delar av världen med export till mer än 50 länder.
Sedan säsongen 2017 är Select Officiell leverantör av gemensam ligaboll för Allsvenskan och Superettan.
SELECT tillhandahåller officiella ligabollar till elva andra Europeiska ligor, däribland tyska Bundesliga, portugisiska Liga NOS, Danska Alka Superliga, Belgiska Jupiter League och till holländska Eredivise.
Strawberry är en av Nordens största hotellbolag med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Samarbetet mellan Strawberry och Svensk Elitfotboll innebär att Strawberry är Officiell leverantör från och med halvårsskiftet 2021, exklusiv för Allsvenskan och Superettan på liganivå inom branschkategorin hotell och konferens.
Svensk Elitfotboll och SEB Pension & Försäkring utvecklar befintligt samarbete, vilket innebär att SEB från och med januari 2023 kommer att vara Officiell leverantör på liganivå till Svensk Elitfotboll och dess ligor Allsvenskan och Superettan.
SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationell räckvidd. Bankens syfte är att positivt forma framtiden med ansvarsfull rådgivning och kapital, idag och för framtida generationer. Genom att samarbeta med sina kunder vill SEB vara en ledande katalysator i omställningen till en mer hållbar värld. Banken har ett stort samhällsengagemang, som främst fokuserar på initiativ som är inriktade på miljö, inkludering och mångfald, samt jämställdhet, där grunden är att ta en aktiv roll och bidra genom SEB:s expertis.