Från och med den 1 januari 2020 så välkomnar Svensk Elitfotboll två nya partners för den svenska elitfotbollen. Unibet är ny huvudpartner och Discovery ny mediapartner.
Samarbetet med Unibet kommer vara både långsiktigt, ambitiöst, hållbart och utvecklande. Som huvudsponsor kommer Unibet att bidra till en positiv fotbollsutveckling och upplevelse på både klubb- och liganivå.
Unibet kommer genom dedicerade satsningar tillsammans med Svensk Elitfotboll möjliggöra olika prioriterade utvecklingsrojekt för den svenska fotbollsfamiljen och de 32 klubbarna.
Unibet kommer vara en aktiv partner som bidrar till hela fotbollsupplevelsen. Från liga, klubbar och spelare till supporters och samhället i stort.
Discovery kommer att från och med säsongsstart 2020 och sex år framåt att visa samtliga matcher i Allsvenskan och Superettan. Discovery Networks Sweden omfattar i Sverige tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery och Animal Planet HD. Discovery Networks Sweden har en veckoräckvidd på drygt 4,2 miljoner tittare linjärt och Dplay är med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar.
Utförligare presentationer av och aktiveringar av samarbetet presenteras inom kort.