Allsvenskan och Superettan flyttade precis innan säsongspremiärerna in på appen TikTok.
– TikTok är intressant för oss för att synas och skapa intresse för Allsvenskan och Superettan även för en yngre publik, säger Calle Stjerna, Varumärkeschef på Svensk Elitfotboll.
TikTok är en sociala medier-app för skapande och delning av videor och livesändningar. Appen släpptes i september 2016 och är nu en ledande plattform för korta videor. Det allra första inlägget från det officiella kontot för Allsvenskan fick en räckvidd på 100 000. Efter bara några dagar så har Allsvenskan 2500 följare och Superettan 1000 följare.
– Vi ser ett väldigt stort engagemang hos den målgrupp som i främsta hand använder TikTok. Fotbollsintresset är stort och förhoppningsvis får vi fler att intressera sig för vår inhemska liga istället för att bara kolla på internationell fotboll, säger Calle Stjerna.
Följ både Allsvenskan och Superettan på TikTok.